Lapse avond - Reisverslag uit Salla, Finland van Irene en Marjolein - WaarBenJij.nu Lapse avond - Reisverslag uit Salla, Finland van Irene en Marjolein - WaarBenJij.nu

Lapse avond

Door: Irene en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Irene en Marjolein

08 Maart 2013 | Finland, Salla

Hee luitjes!

We zijn er weer!

Gisteravond Lapse avond gehad. Van 17.45 tot 21.00 uur.
Het was echt heel leuk om mee te maken.
2 Lapse meiden gingen elke keer voor het gerecht zingen.
Tja, toch ander muziek dan carnaval of Guus Meeuwis :-).
Tussendoor werd ook allemaal verteld hoe de Finnen leven en welk materiaal er gebruikt wordt. Echt leuk om te zien.

Eerst uitleg over voorgerecht, dan zingen.
* rode kool soep met creme fraiche.
* tong
* zalm
* fins brood / salla brood
* salade

Daarna uitleg over hoofdgerecht, dan zingen.
* aardappelpuree met rendierenvlees (niet zo lekker dan je denkt) met rode besjessaus en augurken

Daarna uitleg over nagerecht, dan zingen.
* koffie/thee/chocolademelk met gebak (slagroomtaart met rode besjes, maar wel zonder suiker)

Irene heeft 1 flesje Lapin Kulta op, kost € 4,00.
Marjolein flesje cola , kost € 2,50

Een klein flesje wijn kost € 8,00 .... pfffff ....

Het was een gezellige avond geweest. Rond 21.00 uur waren we weer thuis. Filmpje gekeken en nog tot half 1 naar Noorderlicht gespot... helaas.....

• 08 Maart 2013 - 19:47

Yvon :

Zo te lezen hebben jullie het geweldig naar jullie zin, en het eten ziet er ook goed uit ik krijg al weer honger .

• 08 Maart 2013 - 23:18

Ineke:

Hoi hoi allebei.
    wat een prachtige verslagen maken jullie zeg. En dat eten, mmmm vooral die zalm en tong . Dan mag je het gebak van mij houden. Ben ik niet dol op. En wat een prachtige foto's allemaal zeg. Op die ene Lein waar jij van de sneeuw staat te snoepen en die natuurfoto's van de bomen, ja inderdaad nét poedersuiker en suikerspinnen. Zo ziet het er hier nooit uit. Geniet nog even meiden, morgen vrije dag geloof ik. Wordt het uitslapen of op rendierenjacht??? groetjes van ons allemaal. Dikke kus voor jullie. Ineke

• 08 Maart 2013 - 23:24

Ineke:

Nog even dit. Hoeveel vis hebben jullie gevangen??? Hoef je daar niet in de vriezer te doen. Bevriest onder je handen. Vonden jullie het sneeuwschoenwandelen leuk??? Marian en ik hebben het gedaan in Zwitserland voor de competitie van de snowgame bokaal (mini-Olympische spelen), en we moesten door sneeuwbergen heen van halve meter. Ben nog nooit zo kapot geweest als toen. Pffff. Welterusten Ineezsje