Donderdag 7 maart - Reisverslag uit Salla, Finland van Irene en Marjolein - WaarBenJij.nu Donderdag 7 maart - Reisverslag uit Salla, Finland van Irene en Marjolein - WaarBenJij.nu

Donderdag 7 maart

Door: Irene en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Irene en Marjolein

07 Maart 2013 | Finland, Salla

Hee....

Zo, we hebben vanmiddag rust..... dus ook tijd om verslag met foto's erop te zetten.

Vanochtend scheen de zon volop. Heerlijk weer om een prachtig sneeuwscootertocht te maken.
Om 10 uur waren we er klaar voor. Goed warm aangekleed.
We waren met totaal 13 sneeuwscooters (26 personen) en 3 begeleiders. Echt toppie.

Marjolein was de chaufffeur en Irene mocht achterop zitten.
De rit was precies hetzelfde als gisteravond.

Eerst kregen we les hoe we de sneeuwscooter moet starten, gas geven en remmen. Niet zo moeilijk :-).
Het is wel heel zwaar om te sturen, met sleetjes onder en veel sneeuw.

We gingen binnendoor , door de bossen.... berg en dal.... hier en daar scherpe bochten..... we konden zo'n 20 a 30 km per uur rijden.
Toen kwamen we op een groot vlakte (een meer) waar Marjolein eens even uitleefde....... 50 km per uur..... wauw..... zo supergaaf!
Bovenaan gingen we weer stoppen waar we van prachtig uitzicht genoten, ongeveer 2400 meter hoog. Dat zullen jullie wel op de foto's zien....

Na de rust reed Marjolein nog een stukje naar beneden. We kwamen bij een houten huis waar we koffie/chocolademelk/donuts kregen.
Het was -/- 8 graden.

Irene zei: ik wil graag eens proberen .... dat mag!
Marjolein moest wel even bidden voor we vertrokken :-).
gelukkig (voor Marjolein) kreeg Irene na een kwartier pijn in haar schouder. Het was toch erg zwaar dan ze gedacht had.
Hup, gauw even geruild en Marjolein ging weer lekker hard toeren.
Oh oh ..... vet cool gaaf !

Rond half 1 waren we weer terug en hebben we onze helm moeten inleveren.

Vanavond vanaf 17.45 uur hebben we Lapse avond. We zijn benieuwd.
Verslag volgt natuurlijk later :-).

• 07 Maart 2013 - 16:16

Pa:

Gaaf zo''n scootertocht zeg. Maar goed dat jullie de ruimte hebben daar............vrouwen en wat nieuws besturen...................................... hahaaahaaaaa Nee hoor gewoon leuk. Las dat jullie vanavond een Lapse avond hebben. Ben benieuwd wat dat precies gaat inhouden. Dat lees ik morgen dan wel weer.

Groetjes en veel plezier vanavond

• 07 Maart 2013 - 16:46

Paul:

Stoer hoor zon scooter besturen ziet er mooi uit. Veel succes vanavond op de lappenavond als het maar geen zuiplappen zijn .

• 07 Maart 2013 - 19:55

Bertil Van Kessel:

Hè hè, de dieren hebben eindelijk een dagje rust gehad!!
    Waarschijnlijk gaan die "zuiplappen" vanavond "smartlappen" zingen. Die zullen morgen wel in de "lappenmand" zitten en moeten worden "opgelapt". Laat je niet voor het "lapje" houden, gewoon aan je laars lappen.
    Veel plezier! Gr. Bertil

• 07 Maart 2013 - 21:03

Bertil Van Kessel:

Heb net de foto's van het Noorderlicht gezien. Dit is echt ongelooflijk mooi. Jullie hebben echt veel geluk gehad want dit betekent dat er pas een uitbarsting is geweest op de zon. Daarnaast moet het dan ook nog helder weer zijn en dat was het.
    Fijn dat die man jullie de foto's heeft gegeven. Jammer dat hij nu 2 vingers kwijt is als gevolg van bevriezing!! Gr. Bertil

• 07 Maart 2013 - 21:29

Saskia:

hele mooie ervaringen weer opgedaan.
    Het noorderlicht is ook zeer bijzonder.
    heel veel plezier en tot jullie volgende bericht

groetjes Saskia

• 07 Maart 2013 - 22:45

Angelique:

Hoi Irene en Marjolein

Wat een geweldig avontuur. Wij zitten mee te genieten van de prachtige foto,s en jullie
    Verhaal. Dit neemt niemand jullie meer af. Geniet nog even van de laatste dagen.
    Marjolein, heb jij geen spierpijn dan? Laat Irene maar werken hoor, kan ze best en anders doet zij de afwas wel.

Groetjes uit Voorhout
    Angelique

• 08 Maart 2013 - 09:25

Marcelle:

Hoi Lein en Irene!
    Wat een super vet coole vakantie hebben jullie!
    Wat een avontuur.
    Geniet er nog van.