Noorderlicht met 3 foto´s - Reisverslag uit Salla, Finland van Irene en Marjolein - WaarBenJij.nu Noorderlicht met 3 foto´s - Reisverslag uit Salla, Finland van Irene en Marjolein - WaarBenJij.nu

Noorderlicht met 3 foto´s

Door: Irene en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Irene en Marjolein

07 Maart 2013 | Finland, Salla

Hee luitjes,

Hier zijn we weer....

Nu even een geweldig verslag over gisteravond!

Rond 21.00 uur gingen we met de slee achter de sneeuwscooter weg. Pffff.... wat een rit... pikdonker, alleen lamp van de sneeuwscooter.... het leek wel of we in de Efteling zaten (vogelrok of pegasus).
Het ging zo hard, het was zo vreselijk koud, maar het was vet cool!
Gelukkig werd Marjolein niet misselijk :-).

We reden door winterwonderland. Links en rechts redzen spierwitte bomen, leek wel piepschuim. Echt onwerkelijk!

We gingen even stoppen om naar de sterrenhemel kijken.
Man man .... wat was het echt stervenskoud zeg!!! -/- 20 graden. Je hoeft maar eventjes je handschoenen uit te doen en je vingers bevriezen meteen.
Irene probeerde foto's te maken, maar door de bevroren vingers lukte het helemaal niet. Dan maar geen foto's.
Nu hebben we foto's mogen kopieren van een man, dus dat is wel hartstikke lief van hem.

Daarna gingen we verder, naar Lappenhut (Kota) om weer een worstje te bakken bij kampvuur. Ook warme chocolademelk ontbrak niet.
Even later werd er geroepen dat er Noorderlicht is.... hup, gauw naar buiten.

Jaaaa.... Noorderlicht is te zien. Heel bijzonder om mee te maken.
En ook vreselijk koud.....brrrrr.... maar echt mooi.
Eigenlijk zou de rit 2 uur duren, maar we waren pas om 00.00 uur terug. De terugrit ging zo vreselijk snel..... pffff..... Marjolein ook weer overleefd.
We kwamen moe en koud, maar voldaan weer thuis. Gauw een warme douche genomen en naar bed.
Alleen werd Marjolein vannacht rond half 3 wel ff misselijk (voor sommigen kennen mij zo :-)), maar gelukkig niet ziek.

Zo, dat was het verslag van gisteravond....

• 08 Maart 2013 - 09:35

Marcelle: